Strona g堯wna


Artyku造 » Narodziny Gwiazdy


Dedykuj Gwiazdom i wszystkim szukaj帷ym
“Mam do sprzedania bardzo dobr sk鏎 tym, kt鏎zy chc zrobi sobie buty.”
G. I. Gurd磨jew
Napisa豉 do mnie kole瘸nka:

Stwierdzili鄉y bowiem(z partnerem- przypis m鎩), 瞠 cho samemu mo積a si zdiagnozowa to samemu nie mo積a si "naprawi", bo jak maj帷 brak r闚nowagi energetycznej mo瞠sz doprowadzi si do harmonii? Potrzebujesz do豉dowania z zewn徠rz (prawo oktaw)*.

I zastanawiam si. Na ile, to przekonanie jest prawdziwe?

Z moich obserwacji wynika, 瞠 i tak dojdziesz sam, tam gdzie chcesz. Do鈍iadczysz zmiany, bo zmiana i tak dotyczy ciebie. Jednak droga b璠zie zdecydowanie d逝窺za. Co nie zmienia faktu, 瞠 w konsekwencji dostaniesz do豉dowanie z zewn徠rz. Po prostu metod pr鏏 i b喚d闚 b璠ziesz tak d逝go szuka a znajdziesz spos鏏 dla siebie. B璠zie to d逝ga droga. Czasami bolesna. Czasami nie.

Wszystko zale篡 od tego, gdzie si wybierasz? Co jest celem znanym lub nieznanym ? Jak cen zamierzasz za to zap豉ci? Jak wielka jest Twoja wiara? Bo wiedz, 瞠 b璠ziesz poddawany pr鏏ie, oj b璠ziesz.

Tak czy owak b璠ziesz potrzebowa do豉dowania.

Podsumowuj帷, je瞠li wiesz, 瞠 potrzebujesz do豉dowania (a ma這 kto o tym wie) poszukasz do豉dowania. W ten spos鏏 znakomicie przyspieszysz proces wzrastania, czy te realizacji siebie, swojego celu, cel闚.

Co mo瞠 by do豉dowaniem? Mo瞠 to by motywacja do realizacji celu, przebywanie z okre郵on osob, osobami, mistrzami, wielkimi nauczycielami (鈍iadome lub nie鈍iadome modelowanie). W闚czas czerpiesz z ich my郵i, czerpiesz z ich energii ale mo瞠 to by te jaka forma terapii, autoterapii, samorozwoju, kursu, szko造, doskonalenia. I mo瞠 by to co przypadkowego co si czasami zdarza. Jak wygrana w totolotka.

To mo瞠 by te coaching. Poniewa coaching zorientowany jest na b造skawiczny rezultat. W coachingu od razu jeste w tzw ramie rezultatu. Dostajesz zasoby, kt鏎ych po prostu w danej chwili i czasie potrzebujesz. Przemodelowujesz emocje, koncentruj帷 si na tych dobrych. W tym przypadku coaching jest kopniakiem na dalsz drog. Wyzwalaczem. Przebudzeniem do zmiany.

Teraz ju Sam ( i o to chodzi) znajdziesz odpowiednich nauczycieli, opiekun闚, przewodnik闚. Proces ten mo瞠 by zapocz徠kowany podczas coachingu. Tak, bo zmiana jest procesem i pomimo, 瞠 zmiana zachodzi szybko to tak naprawd jest funkcj w czasie. Dzisiaj dok豉dnie nie wiesz czego b璠ziesz potrzebowa jutro.

Kiedy potrzebujesz do豉dowania i sk康 masz to wiedzie? Jaka jest r騜nica, kt鏎a czyni r騜nic pomi璠zy tymi, kt鏎zy wiedz a tymi, kt鏎zy nie wiedz?

Kole瘸nka ma pewien dar. Jest znakomitym diagnost. Tak wi璚, wyzwaniem dla Ciebie jest sama diagnoza. Potrzebujesz obserwowa siebie. Jakby z dystansu. Kiedy zaobserwujesz, 瞠 potrzebujesz do豉dowania sam znajdziesz spos鏏 i je otrzymasz.

Teraz tylko rozejrzyj si za Kim lub za Czym dla Ciebie w豉軼iwym. Ni瞠j ma造 przyk豉d rodem z biznesu.

Pytanie: sk康 bior si喚 przedsi瑿iorcy? Odpowied: z si造 w豉snej wizji, pasji, wr璚z obsesji i do tego otaczaj si jeszcze w豉軼iwymi lud幟i, kt鏎zy t wizj podzielaj i tak nast瘼uje wzajemne wznoszenie. Wsp馧praca generatywna. Synergia. W g鏎, do nast瘼nej oktawy lub przynajmniej prosto…

Ale, co oznacza otacza si w豉軼iwymi lud幟i? W豉軼iwi - to ludzie nastawieni na skuteczne rozwi您ania. Oni permanentnie tkwi w tzw. ramie rezultatu. To marzyciele, reali軼i i krytycy w jednym. Umiej帷y by raz tym, raz tym, raz tym. To przewodnicy, opiekunowie, nauczyciele i przyw鏚cy. Odpowiedni w danym czasie. Oni wszyscy s te doskona造mi uczniami.

Niew豉軼iwi dla Ciebie, to ludzie, kt鏎zy pokazuj ci problem (krytycy). Oni 鈍iadomie lub nie, utrzymuj a przez to wzmacniaj… tkwi帷 w ramie problemu, a w ramie problemu nie znajdziesz rozwi您ania. Tam go po prostu i zwyczajnie nie ma.

Do tej pory nawet nie wiedzia貫, 瞠 masz problem. Teraz ju wiesz. Problem zosta wzmocniony, a Ty zmagasz si z nim w zaciszu w豉snych my郵i.

Tak rodzi si destrukcja…
To rodzi si choroba…
Tak rodzi si strach…

A strach skutecznie powstrzymuje Tw鎩 rozw鎩. Chyba, 瞠 rozpoznasz strach a w闚czas

Jest to sygna na do豉dowanie lub to ju jest do豉dowaniem.

Mo瞠sz te traktowa tzw negatywn informacje zwrotn o sobie jako wyzwanie do nauki i zmiany. Przyk豉d spotykasz znajomego, 鈍iadomie lub nie鈍iadomie 篡czliwego. Co m闚i do Ciebie przykrego. Gdzie w Tobie zabola這 i to w豉郾ie co zabola這 to informacja dla ciebie, 瞠 czas to zmieni.

Czasami te bywa odwrotnie w豉軼iwi dla ciebie to ci ludzie, kt鏎zy stale pokazuj problem. Bo kochasz problemy. Kochasz czu si 幢e. Kochasz chorob. Jeste chorob. Ty czujesz si dobrze je瞠li czujesz si 幢e. Nagle, kiedy poczujesz si dobrze b璠ziesz przera穎ny. Nie… to nie dla mnie. Wracam z powrotem. Kto wie, mo瞠 oktaw ni瞠j. Na og馧 czeka tam na ciebie prawdziwa choroba i to jest przekaz dla ciebie, WYZDROWIEJ!!!

W闚czas to prawdziwa choroba jest do豉dowaniem. Ujemnym do豉dowaniem, kt鏎e czasami mo瞠sz wykorzysta w豉軼iwie. To sprawa przebudzenia… I wiary, 瞠 zmiana jest mo磧iwa w twoim przypadku.

Kiedy jednak tak nie jest i chcesz czu si 幢e to ja (dzisiaj to ju wiem) odmawiam coachingu. Nie jestem zainteresowany podtrzymywaniem problemu.

I tak doszed貫m do konkluzji…

Je瞠li chcesz si czu dobrze, bo kiedy czujesz si dobrze to Jeste rado軼i, Jeste spe軟iony, Jeste potrzebny. Kochasz i Jeste kochany i to, ofiarowujesz innym w spos鏏 naturalny, spontanicznie. Prawdziwie 篡jesz.

Twoje zdrowie, to zdrowie doskona貫 i bardzo dobrze czujesz si z tym uczuciem. Jeszcze raz powt鏎z bardzo dobrze czujesz si z tym uczuciem i to jest Tw鎩 cel. Teraz prawdziwie 鈍iadomie i nie鈍iadomie kontrolujesz siebie, to w闚czas mo瞠my razem pracowa, bo Tw鎩 cel jest moim celem.

Jeste gwiazd pragn帷 mocniej 鈍ieci, a ja chc pracowa w鈔鏚 gwiazd i dla gwiazd.

Coaching w moim wydaniu to Narodziny Gwiazdy. Twojej Gwiazdy.

Jeste i dobrze, 瞠 Jeste, wi璚 鈍ie jak najmocniej, skoro Jeste…

Prawo oktaw - Prawo oktaw pierwiastk闚 chemicznych zosta這 sformu這wane przez Johna Alexandera Reina Newlandsa. Zauwa篡 on, 瞠: po uszeregowaniu wszystkich znanych pierwiastk闚 zgodnie z rosn帷 mas atomow mo積a stwierdzi podobie雟two co do 鏀mego z nich. Kole瘸nka ma tu na my郵i koncepcje Gurgijewa a opisane przez Uspienskiego w ksi捫ce Fragmenty nieznanego nauczania – W poszukiwaniu cudownego, m闚i帷e o tym, 瞠 aby wznie嗆 si wy瞠j lub nie zmieni kierunku w odpowiednim czasie nale篡 pozyska energi z zewn徠rz. Przytoczy貫m prawie w ca這軼i fragment rozdzia逝 o prawie oktaw, poniewa jest to niezwykle interesuj帷e wyja郾ienie uniwersalnych zasad. By mo瞠 w ten spos鏏 zainteresuje Ciebie przeczytanie ca貫j ksi捫ki. www.mikolajherda.internetdsl.pl/Demianowicz__P._-_Fragmenty_nieznanego_nauczania/250-ind.htm

Prawo Oktaw wg Gurgijewa By zrozumie znaczenie tego prawa, trzeba przyj望, 瞠 鈍iat sk豉da si z wibracji. Wibracje wyst瘼uj we wszystkich rodzajach, aspektach i g瘰to軼iach materii wszech鈍iata, od najsubtelniejszej do najmniej subtelnej; pochodz one z r騜nych 廝鏚e i pod捫aj w r騜nych kierunkach, nawzajem si przecinaj帷, zderzaj帷, os豉biaj帷, wzmacniaj帷, zatrzymuj帷 si wzajemnie, itd.

Zasada braku ci庵這軼i wibracji oznacza, 瞠 okre郵on i konieczn cech wszystkich wibracji w naturze, zar闚no rosn帷ych, jak i opadaj帷ych, jest to, i nie rozwijaj si one r闚nomiernie, ale z okresowymi przyspieszeniami i op騧nieniami.

Mo積a sformu這wa t zasad jeszcze dok豉dniej, je郵i powiemy, 瞠 si豉 pocz徠kowego impulsu nie dzia豉 w wibracjach r闚nomiernie, lecz jakby na przemian wzmacnia si lub s豉bnie. Si豉 impulsu dzia豉 nie zmieniaj帷 swego charakteru, a wibracje rozwijaj si regularnie tylko przez pewien czas, czas okre郵ony natur impulsu, cia貫m, warunkami, itd.

Ale w pewnej chwili zachodzi w tej sile zmiana i wibracje – je郵i mo積a tak powiedzie – przestaj jej s逝cha, na kr鏒ki czas staj si wolniejsze i do pewnego stopnia zmieniaj sw鎩 charakter lub kierunek.

Na przyk豉d wibracje rosn帷e w pewnym momencie zaczynaj wzrasta wolniej, a wibracje opadaj帷e zaczynaj wolniej opada. Po tym chwilowym op騧nieniu, zar闚no we wzro軼ie, jak i w opadaniu, wibracje na nowo zaczynaj biec starym torem, przez pewien czas r闚nomiernie rosn帷 lub opadaj帷, a do chwili nowego zahamowania ich rozwoju.

By ustali te chwile op騧nienia, czy te raczej przerwy we wzro軼ie i w opadaniu wibracji, linie rozwoju wibracji podzielone s na okresy odpowiadaj帷e podwojeniu liczby wibracji lub zmniejszeniu jej do po這wy w danym czasie.

Wyobra幟y sobie lini wibracji rosn帷ych. Przyjrzyjmy si im w chwili, gdy wibruj one z szybko軼i tysi帷a drga na sekund. Po pewnym czasie liczba wibracji podwaja si, to znaczy dochodzi do dw鏂h tysi璚y.



Odkryto i ustalono, 瞠 na tym odcinku wibracji, pomi璠zy dan liczb wibracji i liczb dwukrotnie wi瘯sz, znajduj si dwa miejsca, w kt鏎ych zachodzi op騧nienie we wzro軼ie wibracji. Jedno znajduje si blisko pocz徠ku, ale nie na samym pocz徠ku. Drugie znajduje si prawie na ko鎍u tego odcinka.

W przybli瞠niu wygl康a to tak:



Prawa te zosta造 uj皻e w specjalny wz鏎 czy te wykres, kt鏎y przetrwa do naszych czas闚. We wzorze tym okres, w kt鏎ym wibracje si podwajaj, podzielono na osiem nier闚nych stopni, odpowiadaj帷ych tempie wzrostu wibracji. 茳my stopie jest powt鏎zeniem pierwszego z podwojon liczby wibracji. Ten okres podwojenia wibracji, czy te odcinek rozwoju wibracji pomi璠zy dan liczb wibracji i liczb dwukrotnie wi瘯sz, nazywa si oktaw, to znaczy sk豉da si on z o鄉iu.

Skala siedmiotonowa jest wzorem kosmicznego prawa, kt鏎e zosta這 wypracowane przez pradawne szko造 i zastosowane w muzyce. Jednak瞠, je郵i jednocze郾ie b璠ziemy poznawa manifestacje prawa oktaw w innego rodzaju wibracjach, to zobaczymy, 瞠 prawa wsz璠zie s te same i 瞠 wibracje 鈍ietlne, cieplne, chemiczne, magnetyczne i inne podlegaj takim samym prawom jak wibracje d德i瘯owe.

Poznawanie struktury siedmiotonowej skali muzycznej daje bardzo dobr podstaw do zrozumienia kosmicznego prawa oktaw. Ponownie zajmijmy si oktaw rosn帷, czyli oktaw, w kt鏎ej cz瘰totliwo嗆 wibracji wzrasta. Przypu嗆my, 瞠 oktawa ta zaczyna si od tysi帷a wibracji na sekund. Oznaczmy te tysi帷 wibracji za pomoc nuty do. Wibracje rosn, to znaczy, 瞠 ich cz瘰totliwo嗆 wzrasta. W miejscu, gdzie dojdzie ona do dw鏂h tysi璚y wibracji na sekund, b璠zie znajdowa這 si drugie do, czyli do nast瘼nej oktawy.



Okres pomi璠zy jednym do i nast瘼nym do, czyli oktawa, podzielony jest na siedem nier闚nych cz窷ci, poniewa cz瘰totliwo嗆 wibracji wzrasta nier闚nomiernie.



Stosunek wysoko軼i nastrojenia nut, czy te cz瘰totliwo軼i wibracji, b璠zie nast瘼uj帷y:

Je郵i przyjmiemy, 瞠 do to 1, to re b璠zie wtedy 9/8, mi 5/4, fa 4/3, sol 3/2, la 5/3, si 15/8 i do 2.



R騜nice w przyspieszeniu lub wzro軼ie w nutach, czy te r騜nice tonu, b璠 nast瘼uj帷e:
pomi璠zy do i re
pomi璠zy re i mi
pomi璠zy mi i fa
pomi璠zy fa i sol
pomi璠zy sol i la
pomi璠zy la i si
pomi璠zy si i do
9/8 : 1 = 9/8
5/4 : 9/8 = 10/9
4/3 : 5/4 = 16/15 (op騧niony wzrost)
3/2 : 4/3 = 9/8
5/3 : 3/2 = 10/9
15/8 : 5/3 = 9/8
2 : 15/8 = 16/15 (wzrost zn闚 op騧niony)
R騜nice w nutach lub te r騜nice w wysoko軼i nastrojenia nut nazywane s interwa豉mi.

Widzimy, 瞠 w oktawie istniej trzy rodzaje interwa堯w: 9/8, 10/9 i 16/15, kt鏎e w liczbach ca趾owitych odpowiadaj 405, 400 i 384. Najmniejszy interwa 16/15 wyst瘼uje mi璠zy mi i fa i mi璠zy si i do. S to dok豉dnie miejsca op騧nienia w oktawie. Co si tyczy (siedmiotonowej) skali muzycznej, to teoretycznie uwa瘸 si, 瞠 pomi璠zy ka盥ymi dwoma nutami istniej dwa p馧tony – z wyj徠kiem interwa堯w mi-fa i si-do, kt鏎e maj jeden p馧ton i uwa瘸 si,, 瞠 drugi p馧ton zosta w nich opuszczony.

Otrzymuje si w ten spos鏏 dwadzie軼ia nut, spo鈔鏚 kt鏎ych osiem to nuty podstawowe:
do, re, mi, fa, sol, la, si, do, a dwana軼ie to nuty po鈔ednie – dwie mi璠zy ka盥 par nut:
do – – re re – – mi fa – – sol sol – – la la – – si
i jedna nuta mi璠zy ka盥 z dw鏂h nut:
mi – fa si – do
Ale w praktyce, to znaczy w muzyce, zamiast dwunastu p馧ton闚 stosuje si tylko pi耩, czyli jeden p馧ton mi璠zy:
do – re re – mi fa – sol sol – la la – si
Mi璠zy mi i fa oraz mi璠zy si i do w og鏊e nie umieszcza si p馧tonu. W ten spos鏏 struktura muzycznej skali siedmiotonowej przedstawia schemat kosmicznego prawa “interwa堯w”, czy te nieobecnych p馧ton闚.

Z tego wzgl璠u, gdy m闚i si o oktawach w “kosmicznym” lub “mechanicznym" znaczeniu, tylko interwa造 pomi璠zy mi-fa i si-do nazywa si interwa豉mi.

Je郵i uchwycimy pe軟e znaczenie prawa oktaw, to umo磧iwi nam ono zupe軟ie nowe wyt逝maczenie ca這軼i 篡cia, post瘼u i rozwoju zjawisk na wszystkich obserwowanych przez nas p豉szczyznach wszech鈍iata.

Prawo to wyja郾ia nam, dlaczego w przyrodzie nie ma linii prostych, a tak瞠 dlaczego nie mo瞠my my郵e ani czyni, dlaczego wszystko jest my郵ane, dlaczego wszystko si zdarza, i to zazwyczaj zdarza si w spos鏏 odwrotny do tego, czego by鄉y chcieli lub oczekiwali.

Wszystko to jest oczywistym i bezpo鈔ednim skutkiem “interwa堯w" – lub op騧nie w rozwoju wibracji.

Co dok豉dnie dzieje si w chwili op騧nienia wibracji? Zachodzi tam odchylenie od pierwotnie przyj皻ego kierunku. Oktawa zaczyna si w kierunku pokazanym strza趾:



Ale mi璠zy mi i fa zachodzi odchylenie: linia, kt鏎a mia豉 sw鎩 pocz徠ek w do, zmienia sw鎩 kierunek:



i przebiegaj帷 przez fa, sol, la i si opada pod k徠em do pierwotnie przyj皻ego przez siebie kierunku, wskazanego przez trzy pierwsze nuty. Drugi interwa ma miejsce mi璠zy si i do – jest to nowe odchylenie, kolejna zmiana kierunku.



W ka盥ej nast瘼nej oktawie odchylenie jest jeszcze wi瘯sze, tak 瞠 linia oktaw mo瞠 na ko鎍u zatoczy ko這 i post瘼owa w kierunku przeciwnym do pierwotnie przyj皻ego.



W dalszym rozwoju linia oktaw, czy te linia rozwoju wibracji, mo瞠 powr鏂i do pierwotnie obranego kierunku, innymi s這wy, mo瞠 zatoczy pe軟e ko這.



Prawo to pokazuje, dlaczego w naszych dzia豉niach nie ma nigdy linii prostych, dlaczego zaczynaj帷 robi jedn rzecz, w rzeczywisto軼i ci庵le robimy co zupe軟ie innego, cz瘰to wr璚z sprzecznego z tym pierwszym, cho sami tego nie spostrzegamy i nadal my郵imy, 瞠 robimy t sam rzecz, od kt鏎ej zacz瘭i鄉y.

Taki bieg wypadk闚, to znaczy zmian kierunku, mo瞠my zaobserwowa wsz璠zie. Po pewnym okresie energicznego dzia豉nia lub silnej emocji, czy te poprawnego rozumienia, pojawia si reakcja: praca staje si nudna i m璚z帷a; chwile zm璚zenia i oboj皻no軼i wkraczaj w uczucia; zamiast poprawnego my郵enia pojawia si szukanie kompromis闚, t逝mienie i unikanie trudnych problem闚.

Ale linia rozwija si nadal, chocia ju nie w tym samym kierunku, co na pocz徠ku. Praca staje si mechaniczna, uczucie s豉bnie, schodz帷 na poziom zwyk造ch codziennych wydarze; my郵 staje si dogmatyczna, dos這wna. Przez pewien czas wszystko post瘼uje w ten spos鏏, po czym zn闚 pojawia si reakcja, ponowne zatrzymanie, ponowne odchylenie.

Rozw鎩 si mo瞠 post瘼owa dalej, tylko 瞠 praca rozpocz皻a z wielkim zapa貫m t entuzjazmem staje si przymusow i bezu篡teczn formalno軼i; w uczuciach pojawia si wiele obcych element闚 – zwa瘸nie, utrapienie, irytacja, wrogo嗆. My郵 zatacza ko這, powtarzaj帷 to, co ju wcze郾iej by這 jej znane, a znaleziona niedawno droga wyj軼ia coraz bardziej si gubi.

To samo dzieje si we wszystkich sferach ludzkiej dzia豉lno軼i. W literaturze, nauce, filozofii, religii, w prywatnym, a nade wszystko w spo貫cznym i politycznym 篡ciu mo瞠my zaobserwowa, jak linia rozwoju si造 odchyla si od swojego pierwotnego kierunku i po pewnym czasie zaczyna biec w dok豉dnie odwrotnym kierunku, zachowuj帷 ci庵le swoj star nazw.

Prawo oktaw t逝maczy wiele niezrozumia造ch zjawisk w 篡ciu.

Pierwszym z nich jest zasada odchylenia si.

Drugim jest fakt, 瞠 nic w 鈍iecie nie pozostaje w tym samym miejscu ani nie pozostaje tym, czym by這; wszystko si porusza, wszystko dok康 zmierza, zmienia si i nieuchronnie albo biegnie w g鏎 albo opada, wzmacnia si albo s豉bnie, rozwija si albo degeneruje, to znaczy pod捫a wzd逝 rosn帷ej albo opadaj帷ej linii oktaw.

I po trzecie, w rzeczywistym rozwoju zar闚no rosn帷ych, jak i opadaj帷ych oktaw, ca造 czas zachodz fluktuacje, wzrastanie i opadanie. Do tej pory m闚ili鄉y g堯wnie o braku ci庵這軼i wibracji i o odchyleniu si. Teraz musimy wyra幡ie uchwyci dwie inne zasady: nieunikniony w ka盥ej linii rozwoju si wzrost albo spadek, a tak瞠 okresowe fluktuacje, to znaczy wzrastanie i opadanie wzd逝 ka盥ej, tak rosn帷ej, jak i opadaj帷ej linii.

Nic nie mo瞠 si rozwin望, pozostaj帷 jednocze郾ie na tym samym poziomie. Wzrost i opadanie stanowi nieuniknione, kosmiczne warunki ka盥ego dzia豉nia.

My ani nie rozumiemy, ani nie widzimy tego, co dzieje si wko這 nas i w nas, poniewa nie dopuszczamy do nieuniknionego opadania, gdy nie ma wzrostu, albo poniewa bierzemy opadanie za wzrost.

S to dwie podstawowe przyczyny naszego samook豉mywania si. Pierwszej z nich nie widzimy, poniewa ci庵le my郵imy, 瞠 rzeczy mog pozosta przez d逝gi czas na tym samym poziomie; i nie widzimy drugiej, poniewa wzrosty, tam gdzie je dostrzegamy, s niemo磧iwe, tak jak niemo磧iwe jest wzrastanie 鈍iadomo軼i za pomoc 鈔odk闚 mechanicznych.

Je郵i nauczyli鄉y si ju rozr騜nia w 篡ciu oktawy rosn帷e i opadaj帷e, to nast瘼nie musimy nauczy si odr騜nia wzrost i spadek w samych oktawach. Jak彗olwiek sfer naszego 篡cia wzi瘭iby鄉y pod rozwag, to zobaczymy, 瞠 nic nie pozostaje sta貫 i niezmienne; wsz璠zie i we wszystkim ko造sze si wahad這, wsz璠zie i we wszystkim rosn i opadaj fale.

Nasza energia, p造n帷a w tym lub tamtym kierunku, niespodziewanie wzrasta, a potem r闚nie niespodziewanie s豉bnie. Nasze nastroje, bez 瘸dnego widocznego powodu staj si to lepsze, to gorsze; nasze uczucia, nasze pragnienia, nasze zamiary, nasze decyzje, wszystkie one od czasu do czasu przechodz okresy wzrostu lub opadania, staj帷 si mocniejsze lub s豉bsze.

I by mo瞠 w cz這wieku istnieje sto poruszaj帷ych si wahade. Te wzrosty i spadki, te jakby faluj帷e fluktuacje nastroj闚, my郵i, uczu, energii i determinacji, odpowiadaj zar闚no okresom rozwoju si mi璠zy interwa豉mi w oktawach, jak i samym interwalom.

Od prawa oktaw, w jego trzech podstawowych przejawach, uzale積ionych jest wiele zjawisk natury psychicznej, jak r闚nie tych bezpo鈔ednio zwi您anych z naszym 篡ciem. Od prawa oktaw zale篡 niedoskona這嗆 i niepe軟o嗆 naszej wiedzy, we wszystkich bez wyj徠ku dziedzinach Dzieje si tak g堯wnie dlatego, 瞠 zawsze zaczynamy post瘼owa w jednym kierunku, a p騧niej, nie zauwa瘸j帷 tego, post瘼ujemy w innym.

Jak to zosta這 powiedziane, prawo oktaw we wszystkich swych przejawach znane ju by這 pradawnej wiedzy.

Nawet nasz podzia czasu, to znaczy podzia dni tygodnia na dni pracy i niedziel, wi捫e si z tymi samymi cechami i wewn皻rznymi warunkami naszego dzia豉nia, kt鏎e s zale積e od og鏊nego prawa. Mit biblijny o stworzeniu 鈍iata w sze嗆 dni i o si鏚mym dniu, w kt鏎ym B鏬 odpoczywa od pracy, mimo, 瞠 niepe軟y, jest jednak wyra瞠niem prawa oktaw lub wskazaniem na nie.

Obserwacje oparte na zrozumieniu prawa oktaw pokazuj, 瞠 wibracje mog rozwija si na r騜ne sposoby. W przerwanych oktawach jedynie si zaczynaj, a nast瘼nie opadaj, ton albo zostaj wch這ni皻e przez inne, silniejsze wibracje, kt鏎e si z nimi krzy簑j lub biegn w przeciwnym kierunku. W oktawach, kt鏎e odchylaj si od pierwotnie przyj皻ego kierunku, wibracje zmieniaj sw鎩 charakter i przynosz skutki odwrotne do tych, jakich mo積a by這 oczekiwa na pocz徠ku.

Jedynie w oktawach kosmicznego porz康ku, zar闚no opadaj帷ych, jak i rosn帷ych, wibracje rozwijaj si w nieprzerwany i uporz康kowany spos鏏, biegn帷 w tym samym kierunku, co na pocz徠ku.

Dalsze obserwacje pokazuj, 瞠 w豉軼iwy i konsekwentny rozw鎩 oktaw, cho rzadko, mo瞠 by jednak obserwowany przy wszelkiego rodzaju 篡ciowych okazjach, w dzia豉niu przyrody, jak r闚nie w ludzkim dzia豉niu. W豉軼iwy rozw鎩 oktaw opiera si na tym, co wydaje si przypadkiem.

Zdarza si czasami, 瞠 oktawa r闚noleg豉 do danej oktawy, w taki lub inny spos鏏 krzy簑j帷a si albo spotykaj帷a si z ni, wype軟ia jej “interwa造" i sprawia, 瞠 swobodny i pozbawiony zahamowa rozw鎩 wibracji danej oktawy jest mo磧iwy. Obserwacja takich w豉軼iwie rozwijaj帷ych si oktaw ukazuje, 瞠 je郵i w wymaganej chwili, to znaczy w chwili, gdy dana oktawa przechodzi przez interwa, otrzyma ona “dodatkowy wstrz御" o odpowiedniej dla niej sile i charakterze, to b璠zie si ona dalej rozwija bez przeszk鏚, zgodnie z pierwotnie przyj皻ym kierunkiem, niczego nie trac帷 ani nie zmieniaj帷 swojego charakteru.

W takich wypadkach zachodzi istotna r騜nica pomi璠zy rosn帷ymi i opadaj帷ymi oktawami.

W oktawie rosn帷ej pierwszy “interwa" zachodzi mi璠zy mi i fa. Je郵i w tym momencie w陰czy si odpowiednia energia dodatkowa, to oktawa b璠zie rozwija豉 si bez przeszk鏚, a do osi庵ni璚ia si; ale mi璠zy si i do potrzebuje ona do w豉軼iwego rozwoju o wiele silniejszego “dodatkowego wstrz御u" ni ten mi璠zy mi i fa, poniewa w tym punkcie wibracje oktawy osi庵aj o wiele wy窺z wysoko嗆 nastrojenia nut, i po to, by unikn望 zatrzymania w rozwoju oktawy, potrzebne jest znacznie wi瘯sze nat篹enie.

Z drugiej strony, w oktawie opadaj帷ej najwi瘯szy interwa znajduje si na samym pocz徠ku oktawy, zaraz po pierwszym do, a materia potrzebny do jego wype軟ienia cz瘰to mo積a odnale潭 albo w samym do, albo w ubocznych, wywo豉nych przez do, wibracjach. Z tego powodu oktawa opadaj帷a rozwija si znacznie 豉twiej ni oktawa rosn帷a i po pokonaniu si osi庵a ona bez trudno軼i fa; w tym miejscu konieczny jest dodatkowy wstrz御, cho jest on znacznie s豉bszy ni pierwszy wstrz御 mi璠zy do i si.

W du瞠j kosmicznej oktawie, kt鏎a dociera do nas w postaci promienia stworzenia, mo瞠my zaobserwowa pierwszy pe軟y przyk豉d prawa oktaw. Promie stworzenia ma sw鎩 pocz徠ek w Absolucie. Absolut jest Wszystkim. Wszystko, posiadaj帷 pe軟 jedno嗆, maj帷 pe軟 wol i pe軟 鈍iadomo嗆, tworzy w sobie 鈍iaty, daj帷 w ten spos鏏 pocz徠ek opadaj帷ej oktawie 鈍iata. Absolut stanowi do tej oktawy. 安iaty stworzone przez Absolut w nim samym, stanowi si. W tym wypadku interwa mi璠zy do i si wype軟ia wola Absolutu.

Proces stworzenia rozwija si dalej dzi瘯i sile pierwotnego impulsu i dzi瘯i “dodatkowemu wstrz御owi". Si przechodzi w la, kt鏎e jest dla nas naszym gwiezdnym 鈍iatem, Drog Mleczn. La przechodzi w sol – nasze S這鎍e, nasz system s這neczny. Sol przechodzi w fa – 鈍iat planetarny. I tutaj, pomi璠zy ca這軼i 鈍iata planetarnego a nasz Ziemi, znajduje si “interwa”. Oznacza to, 瞠 promieniowania planetarne, przenosz帷e na Ziemi r騜ne wp造wy, nie mog do niej dotrze lub m闚i帷 dok豉dniej – nie s one odbierane, poniewa Ziemia je odbija. By wype軟i istniej帷y w tym miejscu promienia stworzenia “interwa” stworzono specjalny aparat do odbioru i przekazywania wp造w闚 pochodz帷ych z planet.

Tym aparatem jest 篡cie organiczne na Ziemi. 砰cie organiczne przekazuje Ziemi wszystkie przeznaczone dla niej, wp造wy i czyni mo磧iwym dalszy rozw鎩, i wzrost Ziemi, to jest mi w kosmicznej oktawie, a tak瞠 Ksi篹yca, czyli re, po kt鏎ym nast瘼uje kolejne do – Nic. Pomi璠zy Wszystkim i Niczym biegnie promie stworzenia.

Znacie modlitw “安i皻y Bo瞠, 安i皻y Mocny, 安i皻y a Nie鄉iertelny" ? Modlitwa ta pochodzi z pradawnej wiedzy. 安i皻y B鏬 oznacza Absolut lub Wszystko. 安i皻y Mocny oznacza Absolut lub Nic. 安i皻y Nie鄉iertelny oznacza to, co znajduje si mi璠zy nimi, to znaczy sze嗆 nut promienia stworzenia wraz z “篡ciem organicznym". Wszystkie trzy, uj皻e razem, czyni jedno. Jest to wsp馧istniej帷a i niepodzielna Tr鎩ca.

Musimy teraz zatrzyma si nad ide “dodatkowych wstrz御闚", kt鏎e zezwalaj liniom si na dotarcie do wytyczonego celu. Jak ju wcze郾iej powiedzia貫m, wstrz御y mog zdarzy si przypadkowo.

Przypadek jest oczywi軼ie rzecz bardzo niepewn. Ale te linie rozwoju si, kt鏎e przypadkowo zosta造 wyprostowane i kt鏎e cz這wiek mo瞠 czasami zobaczy, kt鏎ych mo瞠 on oczekiwa lub te przypuszcza, 瞠 one istniej, bardziej ni cokolwiek innego stwarzaj w nim z逝dzenie linii prostych.

To znaczy, my郵i on, 瞠 linie z zasady s proste, a te z豉mane lub przerywane s tylko wyj徠kiem. To z kolei stwarza w nim z逝dzenie, 瞠 czynienie jest mo磧iwe, 瞠 mo磧iwe jest osi庵ni璚ie wytyczonego celu.

W rzeczywisto軼i cz這wiek nic nie mo瞠 czyni. Je郵i przypadkowo jego dzia豉nie daje pewien rezultat, gdy cho熲y tylko wygl康em lub z nazwy przypomina wytkni皻y cel, to wtedy cz這wiek upewnia siebie i innych, 瞠 osi庵n掖 闚 za這穎ny przez siebie cel i 瞠 kto inny tak瞠 by豚y w stanie ten cel osi庵n望, a inni w to wierz.

W rzeczywisto軼i jest to z逝dzenie. Cz這wiek mo瞠 wygra w ruletk. Ale to tylko przypadek. Osi庵ni璚ie jakiego celu, kt鏎y kto wytyczy sobie w 篡ciu lub w jakiej szczeg鏊nej sferze swej dzia豉lno軼i, jest przypadkiem tego samego rodzaju.

R騜nica polega tu na tym, 瞠 graj帷 w ruletk cz這wiek za ka盥ym razem, to znaczy przy ka盥ej puli, wie, czy przegra, czy wygra; natomiast w sferze dzia豉 篡ciowych, szczeg鏊nie tych, kt鏎e maj znaczenie spo貫czne, cz這wiek mo瞠 bardzo 豉two siebie ok豉mywa; kiedy za pomi璠zy pocz徠kiem a ko鎍em czego up造waj lata, osi庵ni皻y rezultat mo瞠 on uzna za ten upragniony, to znaczy, mo瞠 uwierzy, 瞠 wygra, mimo 瞠 w ca這軼i przegra.

Najwi瘯sz obraz dla “cz這wieka-maszyny" jest powiedzenie mu, 瞠 nie mo瞠 nic zrobi, 瞠 nie mo瞠 niczego osi庵n望, 瞠 nigdy nie mo瞠 d捫y do 瘸dnego celu, i 瞠 zmierzaj帷 do jednego, nieuchronnie tworzy jaki inny cel. Oczywi軼ie nie mo瞠 by inaczej. “Cz這wiek-maszyna” znajduje si w r瘯ach przypadku.

Jego dzia豉nia mog przypadkowo znale潭 si na pewnym torze, kt鏎y zosta stworzony przez kosmos lub mechaniczne si造, i przez jaki czas mog one biec przypadkowo wzd逝 tego toru, przyczyniaj帷 si do powstania z逝dzenia, 瞠 pewnego rodzaju cele zosta造 osi庵ni皻e.

Takie przypadkowe zbieganie si wynik闚 z wcze郾iej za這穎nymi przez nas celami, czy te osi庵anie cel闚 w drobnych sprawach, kt鏎e nie mog mie konsekwencji, stwarza w mechanicznym cz這wieku przekonanie, 瞠 jest on w stanie osi庵n望 ka盥y cel, 瞠 – jak to si m闚i – jest on w stanie“ujarzmi przyrod", 瞠 jest w stanie “urz康zi ca這嗆 swojego 篡cia", itd.

Oczywi軼ie, tak naprawd nie jest on w stanie zrobi niczego w tym rodzaju, poniewa nie tylko nie ma kontroli nad rzeczami na zewn徠rz siebie, ale nawet nad tym, co znajduje si wewn徠rz niego.

To ostatnie nale篡 wyra幡ie zrozumie i przyswoi sobie. Jednocze郾ie trzeba zrozumie, 瞠 kontrola nad rzeczami zaczyna si od kontroli nad rzeczami w nas samych, od kontroli nad nami samymi. Cz這wiek, kt鏎y nie jest w stanie kontrolowa samego siebie, czy te tego, co si w nim dzieje, nie mo瞠 niczego kontrolowa.

W jaki spos鏏 mo積a osi庵n望 kontrol?

Oktawy mog nieprzerwanie i ci庵le rozwija si w po膨danym kierunku, je郵i we w豉軼iwych momentach, to znaczy w chwilach, gdy wibracje trac swoj pr璠ko嗆, w陰cz si w nie “dodatkowe wstrz御y".

Je郵i w odpowiednich chwilach “dodatkowe wstrz御y" si nie w陰cz, w闚czas oktawy zmieniaj sw鎩 kierunek. ㄆdzenie si, 瞠 “dodatkowe wstrz御y" przyjd sk康 same w odpowiednich chwilach, jest oczywi軼ie nie do przyj璚ia.

Cz這wiekowi zatem pozostaje wyb鏎 pomi璠zy odnalezieniem takiego kierunku dla swoich dzia豉, kt鏎y odpowiada w danej chwili mechanicznej linii wydarze; innymi s這wy, wyb鏎 pomi璠zy “p鎩軼iem tam, gdzie wiatr zawieje" lub “pop造ni璚iem z pr康em" – nawet je郵i jest to sprzeczne z jego wewn皻rznymi sk這nno軼iami, przekonaniami i sympatiami – a pogodzeniem si z fiaskiem tego wszystkiego, czego si podejmuje.

Albo te mo瞠 on nauczy si rozpoznawa momenty interwa堯w we wszystkich liniach swojej dzia豉lno軼i i nauczy si tworzenia “dodatkowych wstrz御闚"; innymi s這wy, nauczy si stosowania do w豉snych dzia豉 metody, z kt鏎ej korzystaj kosmiczne si造 przy tworzeniu “dodatkowych wstrz御闚” w闚czas, gdy jest to konieczne.

Mo磧iwo嗆 sztucznych, to znaczy specjalnie tworzonych “wstrz御闚 dodatkowych" nadaje poznawaniu prawa oktaw praktyczne znaczenie i sprawia, 瞠 to poznawanie staje si obowi您kiem i konieczno軼i, je郵i cz這wiek chce wyj嗆 z roli biernego obserwatora tego, co si dzieje z nim i wok馧 niego.

Tego mo積a si nauczy tylko w szkole, to znaczy we w豉軼iwie zorganizowanej szkole, kt鏎a pod捫a drog wszystkich ezoterycznych tradycji. Bez pomocy szko造 cz這wiek sam nigdy nie zrozumie prawa oktaw, miejsca “interwa堯w" i porz康ku tworzenia “wstrz御闚".

Nie mo瞠 on tego zrozumie, poniewa do tego konieczne s pewne warunki, a warunki te mog by stworzone jedynie w szkole, kt鏎a sama zosta豉 stworzona w oparciu o te zasady.

Przy poznawaniu prawa oktaw trzeba pami皻a o tym, 瞠 we wzajemnej relacji oktawy dzieli si na podstawowe i podporz康kowane. Oktaw podstawow mo積a por闚na do pnia drzewa, kt鏎y wypuszcza ga喚zie ubocznych oktaw. Siedem podstawowych nut oktawy i dwa “interwa造" – nosiciele nowych kierunk闚 – tworz razem dziewi耩 ogniw 豉鎍ucha, trzy grupy, z kt鏎ych ka盥a zawiera trzy ogniwa.

Oktawy podstawowe s po陰czone z oktawami drugorz璠nymi, czy te podporz康kowanymi, w pewien okre郵ony spos鏏. Z oktaw podporz康kowanych pierwszego rz璠u bior sw鎩 pocz徠ek oktawy podporz康kowane drugiego rz璠u, itd. Budow oktaw mo積a por闚na do budowy drzewa. Od podstawowego, prostego pnia odchodz we wszystkie stron konary, kt鏎e z kolei dziel si na coraz to mniejsze ga喚zie, by w ko鎍u pokry si li嗆mi. Ten sam proces zachodzi przy budowie li軼i, w formowaniu si 篡貫k, podczas z帳kowania, itd.

Tak jak wszystko w przyrodzie, ludzkie cia這 – reprezentuj帷e pewn ca這嗆 – zawiera w 鈔odku i na zewn徠rz dok豉dnie te same zwi您ki. Zgodnie z liczb nut w oktawie i jej “interwa豉mi", cia這 ludzkie ma dziewi耩 podstawowych miar wyra穎nych za pomoc liczb o okre郵onej wielko軼i.

W poszczeg鏊nych jednostkach liczby te oczywi軼ie mog bardzo si od siebie r騜ni, ale tylko w pewnych, okre郵onych granicach. Tych dziewi耩 podstawowych miar 陰cz帷 si w pewien okre郵ony spos鏏, tworzy pe軟 oktaw pierwszego rz璠u i przechodzi w miary oktaw podporz康kowanych, kt鏎e z kolei daj pocz徠ek innym podporz康kowanym oktawom, itd. W ten spos鏏 mo積a uzyska miary ka盥ego cz這nka albo ka盥ej cz窷ci ludzkiego cia豉, poniewa wszystkie one znajduje si w okre郵onym stosunku do siebie.

Samo “techniczne" zrozumienie prawa oktaw wymaga du穎 czasu.

By lepiej zrozumie znaczenie prawa oktaw, trzeba mie jasny pogl康 na temat jeszcze innej w豉軼iwo軼i wibracji. Chodzi o tak zwane “wibracje wewn皻rzne". Oznacza to, 瞠 wewn徠rz wibracji post瘼uj inne wibracje i 瞠 ka盥 oktaw mo積a roz這篡 na du膨 ilo嗆 wewn皻rznych wibracji.

Ka盥a nuta dowolnej oktawy mo瞠 na innej p豉szczy幡ie by uznana za ca陰 oktaw. Z kolei ka盥a nuta wewn皻rznych oktaw zawiera w sobie ca陰 oktaw i tak dalej przez d逝窺zy czas, ale nie ad infinitum, poniewa istnieje okre郵ona granica rozwoju wewn皻rznych oktaw.



Te wewn皻rzne wibracje, zachodz帷 r闚nocze郾ie w cia豉ch o r騜nej g瘰to軼i, nawzajem si przenikaj, odbijaj si w sobie, wzajemnie si zapocz徠kowuj, zatrzymuj, wprawiaj w ruch lub zmieniaj si pod wzajemnym wp造wem.

Wyobra幟y sobie wibracj substancji czy cia豉 o pewnej okre郵onej g瘰to軼i. Przypu嗆my, 瞠 ta substancja lub cia這 sk豉da si z do嗆 grubych atom闚 鈍iata 48, z kt鏎ych ka盥y – je郵i mo積a tak powiedzie jest skupiskiem 48 pierwotnych atom闚. Wibracje, kt鏎e post瘼uj w tym ciele, dziel si na oktawy, a oktawy dziel si na nuty. Wyobra幟y sobie, 瞠 w celu przeprowadzenia pewnego rodzaju badania zajmiemy a si jedn oktaw tych wibracji. Musimy zda sobie spraw, 瞠 w granicach tej oktawy post瘼uj wibracje jeszcze subtelniejszej substancji. Substancja 鈍iata 48 jest nas帷zona substancj 鈍iata 24; wibracje w substancji 鈍iata 24 znajduj si w okre郵onym stosunku do wibracji w substancji 鈍iata 48. Chodzi o to, 瞠 w wibracjach substancji 鈍iata 48 ka盥a nuta zawiera ca陰 oktaw substancji 鈍iata 24.

To s wewn皻rzne oktawy.

Substancja 鈍iata 24 jest z kolei przenikni皻a substancj 鈍iata 12. W tej substancji tak瞠 znajduj si wibracje i ka盥a nuta wibracji w 鈍iecie 24 zawiera ca陰 oktaw wibracji w 鈍iecie 12. Substancja 鈍iata 12 przenikni皻a jest substancj 鈍iata 6. Substancja 鈍iata 6 przenikni皻a jest substancj 鈍iata 3. 安iat 3 przenikni皻y jest substancj 鈍iata 1. W ka盥ym z tych 鈍iat闚 istniej odpowiednie wibracje i porz康ek pozostaje zawsze taki sam, mianowicie ka盥a nuta wibracji substancji grubszej zawiera ca陰 oktaw wibracji substancji subtelniejszej.

Je郵i zaczniemy od wibracji 鈍iata 48, to mo瞠my powiedzie, 瞠 jedna nuta wibracji w tym 鈍iecie zawiera oktaw lub siedem nut wibracji 鈍iata planetarnego. Ka盥a nuta wibracji 鈍iata planetarnego zawiera siedem nut wibracji 鈍iata s這necznego. Ka盥a nuta wibracji 鈍iata s這necznego b璠zie zawiera豉 siedem nut wibracji 鈍iata gwiezdnego, itd.

Poznawanie wewn皻rznych oktaw, poznawanie ich stosunku do oktaw zewn皻rznych i mo磧iwe oddzia造wanie tych pierwszych na drugie, stanowi bardzo wa積 cz窷 poznawania 鈍iata i cz這wieka.

Promie stworzenia, tak jak ka盥y inny zako鎍zony w danym momencie proces, mo積a uwa瘸 za oktaw. B璠zie to oktawa opadaj帷a, w kt鏎ej do przechodzi w si, si w la, itd. Absolut lub Wszystko (鈍iat 1) b璠zie do; wszystkie 鈍iaty (鈍iat 3) – si; wszystkie s這鎍a (鈍iat 6) – la; nasze S這鎍e (鈍iat 12) – sol; wszystkie planety (鈍iat 24) – fa; Ziemia (鈍iat 48) – mi; Ksi篹yc (鈍iat 96) – re. Promie stworzenia zaczyna si od Absolutu. Absolut jest Wszystkim. To jest do.



Promie stworzenia ko鎍zy si na Ksi篹ycu. Poza Ksi篹ycem jest Nic. To tak瞠 jest Absolut – do.

Badaj帷 “promie stworzenia", czy te “kosmiczn oktaw", widzimy, 瞠 w rozwoju tej oktawy powinny pojawi si interwa造: pierwszy mi璠zy do i si, to znaczy mi璠zy 鈍iatem 1 i 鈍iatem 3, mi璠zy Absolutem i “wszystkimi 鈍iatami", oraz drugi mi璠zy fa i mi, to znaczy mi璠zy 鈍iatem 24 i 鈍iatem 48, mi璠zy “wszystkimi planetami" i Ziemi. Ale pierwszy “interwa" wype軟ia wola Absolutu.

Jeden z przejaw闚 woli Absolutu polega w豉郾ie na wype軟ianiu tego “interwa逝" za pomoc 鈍iadomej manifestacji si造 neutralizuj帷ej, kt鏎a wype軟ia “interwa” istniej帷y mi璠zy czynnymi i biernymi si豉mi. Z drugim “interwa貫m” sytuacja jest bardziej skomplikowana.

Mi璠zy planetami a Ziemi czego brakuje. Wp造wy planetarne nie mog w spos鏏 ci庵造 i pe軟y dociera do Ziemi. Konieczny jest “dodatkowy wstrz御"; konieczne jest stworzenie pewnych nowych warunk闚 dla zapewnienia w豉軼iwego przep造wu si.

Warunki zapewniaj帷e przep造w si tworzone s poprzez umieszczenie pomi璠zy planetami i Ziemi specjalnego mechanicznego przyrz康u. Tym mechanicznym przyrz康em, t “stacj przeka幡ikow si" jest 篡cie organiczne na Ziemi. 砰cie organiczne na Ziemi zosta這 stworzone w celu wype軟ienia interwa逝 mi璠zy planetami a Ziemi.

砰cie organiczne, je郵i mo積a tak powiedzie, reprezentuje narz康 postrzegania Ziemi. 砰cie organiczne formuje co na kszta速 czu貫j pow這ki, kt鏎a pokrywa ca陰 kul ziemsk i odbiera wp造wy pochodz帷e ze sfery planetarnej, kt鏎e inaczej nie by造by w stanie dotrze do Ziemi. Pod tym wzgl璠em kr鏊estwa ro郵inne, zwierz璚e i ludzkie s dla Ziemi r闚nie wa積e. Pole pokryte jedynie traw poddaje si wp造wom planetarnym okre郵onego rodzaju i przekazuje je Ziemi. To samo pole wype軟ione t逝mem ludzi b璠zie odbiera這 i przekazywa這 inne wp造wy.

Ludno嗆 Europy odbiera jeden rodzaj wp造w闚 planetarnych i przekazuje je Ziemi. Ludno嗆 Afryki odbiera wp造wy planetarne innego rodzaju, itd.

Wszystkie wielkie wydarzenia w 篡ciu mas ludzkich s powodowane przez wp造wy planetarne. S one wynikiem absorpcji wp造w闚 planetarnych. Spo貫cze雟two ludzkie jest mas wysoce czu陰 na odbi鏎 wp造w闚 planetarnych. I ka盥e przypadkowe ma貫 napi璚ie w sferach planetarnych mo瞠 ca造mi latami mie swoje reperkusje w postaci wzrostu o篡wienia w takiej lub innej sferze ludzkiej dzia豉lno軼i.

Oto w przestrzeni planetarnej zachodzi co przypadkowego i bardzo kr鏒kotrwa貫go; natychmiast zostaje to odebrane przez ludzkie masy i ludzie zaczynaj nienawidzi si i zabija nawzajem, uzasadniaj帷 swoje dzia豉nia jak捷 teori braterstwa, r闚no軼i, mi這軼i lub sprawiedliwo軼i.

砰cie organiczne jest narz康em postrzegania Ziemi i jednocze郾ie jest narz康em promieniowania. Dzi瘯i 篡ciu organicznemu ka盥a cz窷 powierzchni Ziemi zajmuj帷a dany obszar, w ka盥ej chwili wysy豉 pewien rodzaj promieni w kierunku S這鎍a, planet i Ksi篹yca. S這鎍e potrzebuje jednego rodzaju promieniowa, planety innego rodzaju, a Ksi篹yc jeszcze innego.

Wszystko, co dzieje si na Ziemi, wytwarza tego rodzaju promieniowanie. I wiele rzeczy cz瘰to zdarza si tylko dlatego, 瞠 od danego miejsca na powierzchni Ziemi wymaga si okre郵onego rodzaju promieniowania.

Jednocze郾ie ca造 czas k豉d on nacisk na fakt, 瞠 niezale積ie od tego, co dzia這 si w cienkiej pow這ce 篡cia organicznego, zawsze s逝篡這 to interesom Ziemi, S這鎍a, planet i Ksi篹yca. Nic niepotrzebnego i nic niezale積ego nie mog這 si tu dzia, poniewa wspomniana pow這ka zosta豉 stworzona w okre郵onym celu i tylko jemu jest ona podporz康kowana.

Pewne o razu, rozwijaj帷 ten temat, G. Pokaza nam wykres struktury oktawy, w kt鏎ym jednym z ognisk by這 “篡cie organiczne na Ziemi”.

– Ta dodatkowa, czy te poboczna, oktawa w promieniu stworzenia zaczyna si od S這鎍a – powiedzia.

– S這鎍e, czyli sol w oktawie kosmicznej, zaczyna w pewnym momencie brzmie jak do, sol – do.

Trzeba zda sobie spraw, 瞠 ka盥a nuta w jakiejkolwiek oktawie – w tym wypadku ka盥a nuta oktawy kosmicznej – mo瞠 reprezentowa do jakiej innej, pochodz帷ej od niej, bocznej oktawy. Albo jeszcze dok豉dniej mo積a by powiedzie, 瞠 dowolna nuta dowolnej oktawy mo瞠 by jednocze郾ie dowoln nut dowolnej innej oktawy, przebiegaj帷ej przez ni.

W danym wypadku sol zaczyna brzmie jako do. Schodz帷 do poziomu planet, ta nowa oktawa przechodzi w si; opadaj帷 ni瞠j, wytwarza ona trzy nuty la, sol, fa, kt鏎e stwarzaj i stanowi 篡cie organiczne na Ziemi w formie, w jakiej je znamy; mi tej oktawy 陰czy si z mi oktawy kosmicznej, to znaczy z Ziemi, a re 陰czy si z re oktawy kosmicznej, to znaczy z Ksi篹ycem.



Od razu poczuli鄉y, 瞠 ta boczna oktawa jest pe軟a znaczenia. Przede wszystkim ukazywa豉 ona, 瞠 篡cie organiczne, reprezentowane na wykresie przez trzy nuty, ma dwie wy窺ze nuty, jedn na poziomie planet i jedn na poziomie S這鎍a, i 瞠 mia這 ono sw鎩 pocz徠ek w S這鎍u. To ostatnie stanowi najwa積iejszy punkt, poniewa po raz kolejny – jak wiele innych rzeczy w systemie G. – okaza這 si to sprzeczne z potoczn, wsp馧czesn ide 篡cia, kt鏎e bierze sw鎩 pocz徠ek, je郵i mo積a tak powiedzie, z do逝. Zgodnie z wyja郾ieniami G., 篡cie przysz這 z g鏎y.

P騧niej odby這 si wiele rozm闚 o nutach mi i re z pobocznej oktawy. Nie mogli鄉y oczywi軼ie zdefiniowa, czym jest re. Ale by這 ono w oczywisty spos鏏 powi您ane z ide pokarmu dla Ksi篹yca. Jaki produkt rozpadu 篡cia organicznego dociera do Ksi篹yca; to musia這 by re. Co do mi, to mo積a by這 m闚i o tym z du膨 dok豉dno軼i.

Bez w徠pienia 篡cie organiczne zanika這 w Ziemi. Rola 篡cia organicznego w strukturze powierzchni Ziemi nie podlega dyskusji. Nast瘼uje rozw鎩 wysp koralowych i g鏎 wapiennych, formowanie si pok豉d闚 w璕la i gromadzenie ropy naftowej; przemiana gleby pod wp造wem wegetacji, ro郵inno嗆 jezior, wytwarzanie przez robaki 篡znych p鏊 uprawnych, zmiana klimatu w wyniku odwadniania bagien i niszczenia las闚, jak r闚nie wiele innych rzeczy, o kt鏎ych wiemy i kt鏎ych nie wiemy. Co wi璚ej, poboczna oktawa szczeg鏊nie wyra幡ie uwidoczni豉, jak prosto i poprawnie zosta造 sklasyfikowane rzeczy w systemie, kt鏎y poznawali鄉y. Wszystko, co nieprawid這we, nieoczekiwane i przypadkowe, znika這 i zaczyna pojawia si ogromny i dok豉dnie przemy郵any plan wszech鈍iata.



Komentarze:
Do tego artyku逝 nie zamieszczono jeszcze 瘸dnych komentarzy.

Zamie嗆 pierwszy komentarz »




SPRAWD COACHING PRZEZ INTERNET:

ecoaching